Provedení identifikace a zhodnocení rizik

Identifikace a zhodnocení rizik je základní bezpečnostní analýzou a výchozím úkonem pro stanovení systému BOZP a PO a jeho řízení.

Vyhledávání a zhodnocení rizik je předepsáno pro všechny zaměstnavatele podle Zákona č. 262/2006 Sb., Zákoník práce § 102

Identifikaci a zhodnocení rizik musíz pracováat odborně způsobilá osoba v prevenci rizik, tj. držitel osvědčení o odborné způsobilosti v prevenci rizik
Rizika se musí pravidelně přehodnocovat a je nutné přijímat opatření k jejich odstranění nebo omezení na přijatelnou míru.

Co dostanete?

  • bezpečnostní analýzu tj. identifikaci rizik pro všechny zdroje nebezpečí v organizaci,
  • zhodnocení (klasifikaci)všech rizik v organizaci,
  • konkrétní návrhy pro omezení nebo odstranění největších rizik,
  • zpracovanou dokumentaci o identifikace a zhodnocení rizik v organizaci jako podklad pro další činnost v BOZP,
  • pro stálé klienty GUARD 7, v.o.s. rizika pravidelně přehodnocuje a navrhuje řešení k jejich regulaci.

Cena pro malou administrativní organizaci do 5 ti zaměstnanců je 1.100,- Kč bez DPH.

Zakoupit outsourcing v e-shopu GUARD7,v.o.s. Objednejte si identifikaci a zhodnocení rizik u G U A R D 7, v.o.s.

Více o identifikacei, zhodnocení a řízení rizik  Více informací o identifikaci, zhodnocení a řízení rizik
 

(1) Zaměstnavatel je povinen vytvářet bezpečné a zdraví neohrožující pracovní prostředí a pracovní podmínky vhodnou organizací bezpečnosti a ochrany zdraví při práci a přijímáním opatření k předcházení rizikům.

(2) Prevencí rizik se rozumí všechna opatření vyplývající z právních a ostatních předpisů k zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví při práci a z opatření zaměstnavatele, která mají za cíl předcházet rizikům, odstraňovat je nebo minimalizovat působení neodstranitelných rizik.

(3) Zaměstnavatel je povinen soustavně vyhledávat nebezpečné činitele a procesy pracovního prostředí a pracovních podmínek, zjišťovat jejich příčiny a zdroje. Na základě tohoto zjištění vyhledávat a hodnotit rizika a přijímat opatření k jejich odstranění a provádět taková opatření, aby v důsledku příznivějších pracovních podmínek a úrovně rozhodujících faktorů práce dosud zařazené podle zvláštního právního předpisu jako rizikové mohly být zařazeny do kategorie nižší. K tomu je povinen pravidelně kontrolovat úroveň bezpečnosti a ochrany zdraví při práci, zejména stav výrobních a pracovních prostředků a vybavení pracovišť a úroveň rizikových faktorů pracovních podmínek, a dodržovat metody a způsob zjištění a hodnocení rizikových faktorů podle prováděcího právního předpisu.

(4) Není-li možné rizika odstranit, je zaměstnavatel povinen je vyhodnotit a přijmout opatření k omezení jejich působení tak, aby ohrožení bezpečnosti a zdraví zaměstnanců bylo minimalizováno. Přijatá opatření jsou nedílnou a rovnocennou součástí všech činností zaměstnavatele na všech stupních řízení. O vyhledávání a vyhodnocování rizik a o přijatých opatřeních podle věty první vede zaměstnavatel dokumentaci.

(5) Při přijímání a provádění technických, organizačních a jiných opatření k prevenci rizik vychází zaměstnavatel ze všeobecných preventivních zásad, kterými se rozumí

a)omezování vzniku rizik,
b)odstraňování rizik u zdroje jejich původu,
c)přizpůsobování pracovních podmínek potřebám zaměstnanců s cílem omezení působení negativních vlivů práce na jejich zdraví,
d)nahrazování fyzicky namáhavých prací novými technologickými a pracovními postupy,
e)nahrazování nebezpečných technologií, výrobních a pracovních prostředků, surovin a materiálů méně nebezpečnými nebo méně rizikovými, v souladu s vývojem nejnovějších poznatků vědy a techniky,
f)omezování počtu zaměstnanců vystavených působení rizikových faktorů pracovních podmínek překračujících nejvyšší hygienické limity a dalších rizik na nejnižší počet nutný pro zajištění provozu,
g)plánování při provádění prevence rizik s využitím techniky, organizace práce, pracovních podmínek, sociálních vztahů a vlivu pracovního prostředí,
h)přednostní uplatňování prostředků kolektivní ochrany před riziky oproti prostředkům individuální ochrany,
i)provádění opatření směřujících k omezování úniku škodlivin ze strojů a zařízení,
j)udílení vhodných pokynů k zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví při práci.

(6) Zaměstnavatel přijímá opatření pro případ zdolávání mimořádných událostí, jako jsou havárie, požáry a povodně, jiná vážná nebezpečí a evakuace zaměstnanců včetně pokynů k zastavení práce a k okamžitému opuštění pracoviště a odchodu do bezpečí; při poskytování první pomoci spolupracuje se zařízením poskytujícím pracovnělékařskou péči. Zaměstnavatel je povinen zajistit a určit podle druhu činnosti a velikosti pracoviště potřebný počet zaměstnanců, kteří organizují poskytnutí první pomoci, zajišťují přivolání zejména zdravotnické záchranné služby, Hasičského záchranného sboru České republiky a Policie České republiky a organizují evakuaci zaměstnanců. Zaměstnavatel zajistí ve spolupráci se zařízením poskytujícím pracovnělékařskou péči jejich vyškolení a vybavení v rozsahu odpovídajícím rizikům vyskytujícím se na pracovišti.

(7) Zaměstnavatel je povinen přizpůsobovat opatření měnícím se skutečnostem, kontrolovat jejich účinnost a dodržování a zajišťovat zlepšování stavu pracovního prostředí a pracovních podmínek.